Mist

2°C

Черкаси

Черкаські ЗМІ. Хто вони? Випуск 1

За даними проекту Media Ownership Project, які навесні цього року досліджували ступінь прозорості українських ЗМІ, кінцевий реальний власник прямо вказаний в реєстраційних документах лише у близько 20% українських ЗМІ. У переважної більшості українських ЗМІ непрозора структура власності. При реєстрації українські медіакомпанії не вказують своїх кінцевих бенефіціарів, приховуючи їх за низкою юридичних фірм.

 

АЛЕ. 10 вересня Президент України Петро Порошенко підписав закон про прозорість медіа. Цей документ зобов'язує телеканали та радіостанції розкрити інформацію про своїх власників. Протягом півроку, тобто до квітня 2016-го, телеканали мають повідомити державу і громадян, кому ж вони належать.

 

Ми не стали чекати, поки телеканали самі розкриють інформацію про своїх покровителів, і вирішили розказати вам про них зараз. І не тільки про це. Ми проаналізували контент 4 черкаських телеканалів. Для того, щоб це було неупереджено і об'єктивно, ми за порадою медіакритика, викладача кафедри журналістики і кафедри медіакомунікацій УКУ, Отара Довженка, звернулися до медіакритика Наталі Патрікеєвої. Вона проаналізувала контент 4 телеканалів за період з 1 по 10 вересеня. Також ми відвідали черкаські канали, поспілкувалися з їхніми керівниками і запитали у них одне і те ж: Що б вони змінили в черкаській журналістиці? Чи відчувають вони тиск власників ресурсу? Як ставляться до замовних матеріалів та за що має жити журналістика?

 

ОДТРК «РОСЬ»

Обласна державна телерадіокомпанія «Рось» заснована 10 січня 1991 року Державним комітетом телебачення і радіомовлення. Належить державі. Нині перебуває у процесs припинення. До 15 листопада «РОСЬ» мають приєднати до публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України». Бо із січня 2015 року в Україні на базі національних теле- та радіокомпаній, обласних ТРК і телеканалу «Культура» має початися трансляція суспільного мовлення. Відповідно до закону «Про суспільне телебачення і радіомовлення України» Держава не визначатиме програмну політику, а суспільні медіа слугуватимуть інтересам громадян.
За словами генерального директора обласної ТРК Михайла Калініченка, нині на каналі працює 145 людей.


Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:


«Державна телерадіокомпанія «Рось» фактично щодня публікує на сайті підсумкові випуски новин. Знімальні групи часто супроводжують чиновників у їхніх робочих візитах, але не можна сказати, що Рось є рупором органів влади. Сюжети досить збалансовані. Конкретно замовних матеріалів помічено не було».

 

Телеканал «Антена»

В єдиному державному реєстрі ми знайшли 5 організацій із назвою «Антена».

Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «Антена- Плюс». Заснована у січні 2006 ТОВ «Експоінвест», яким керує колишній депутат міськради від соціалістичної партії, соратник теперішнього секретаря міськради Олександра Радуцького підприємець Ігор Калашник. Із кінця 2014 – у стані припинення за рішенням суду про неподання протягом року фінансової звітності та декларацій.

ТОВ «Антена-Сателіт». Заснована у червні 2008. Серед засновників підприємства – журналісти Валерій Воротнік, Володимир Мамалига, Денис Олійник та екс-очільник Черкаської ОДА Вадим Льошенко. У травні 2014 підприємство припинило існувати з тієї ж причини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДІАГРУПА АНТЕНА». Заснована у 2008 р. журналістом Валерієм Воротніком. Із 2011 року перебуває в стані припинення.

ТОВ «Телерадіокомпанія Антена». Заснована у листопаді 2009. Її керівник – Калініченко Дмитро Михайлович, син теперішнього директора обласної телерадіокомпанії «Рось» Михайла Калініченка. Підприємство припинило діяльність за рішенням суду про неподання протягом року фінансової звітності.

«Підприємство об'єднання громадян «Редакція газети «АНТЕНА». Заснував її у червні 2013 р. журналіст Валерій Воротнік.

Ми спробували поспілкуватися із Валерієм Леонідовичем і поставити йому ті ж питання. Однак він відмовився.

 

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:


Сайт «Антена» публікує по кілька матеріалів на добу. Сюжети «Антени» характеризуються підвищеним намаганням нагнітання ситуації. Заголовки матеріалів вражають: «Доголосувались», «Законопроект «Державна зрада», «Джерелом влади є народ» тощо. Більшість сюжетів політичної тематики стосуються критики змін до Конституції.
Один із сюжетів є висловленням думки політичної партії «Батькіщина». Сюжет Романа Шовенка під назвою «Чому ВО «Батьківщина» не підтримує зміни до Конституції» за 6 вересня 2015 року, де голова партійної організації «Батьківщина» Анатолій Бондаренко розповідає про ставлення партії до змін у Конституції.

Більш розлогий аналіз контенту черкаських ЗМІ читайте тут.

 

Хочеш домогти? Стань другом!