Mist

2°C

Черкаси

Черкаські ЗМІ. Хто вони? Випуск 2. Інтернет-видання

Ми продовжуємо розповідати вам, кому ж належать черкаські засоби масової інформації, показувати, в яких умовах вони працюють та аналізувати їхні матеріали. У першому випуску ми говорили про черкаські телеканали, у другому ж – розкажемо вам про місцеві інтернет-видання «Прочерк», «Про все» , «Вчасно», «ДЗВІН», «Інфоміст», «Про головне».

 

Інтернет-видання може відкрити будь-хто. Для цього потрібно лише зробити сайт та придбати і зареєструвати доменне ім'я. І писати, що душа забажає. Можна “гнати” на того, хто вам не подобається. І вам за це нічого не буде. Адже наше законодавство не має ні визначення, що таке засіб масової інформації в Інтернеті, а ні документа, який би розтлумачив, як вони мають працювати. Поки що реєстрація інтернет-видання як ЗМІ є добровільною. Хоча чиновники час від часу намагаються запровадити державну реєстрацію інтернет-ЗМІ. Але інтернет-спільнота проти. Мовляв, наступ на свободу слова.

«ПРОЧЕРК»

Видання «Прочерк» запрацювало у липні 2010 року. Його засновники – виконувач обов'язків голови національної спілки журналістів Сергій Томіленко та співзасновник чорнобаївського аграрного підприємства «Дніпро», член громадської організації «Об’єднання територіальних громад», син екс-регіонала Петра Душейка Олексій Душейко. Нині у виданні «Прочерк» працює 5 людей.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«Видання публікує до 30 новин на день. Дуже часто зловживає переписами прес-релізів і постів з Facebook. Частіше за все пишуть про міського голову Черкас Сергія Одарича і голову обласної ради Валентину Коваленко».

«ПРО ВСЕ»

Видання «Про все» засноване у червні 2012 року оточенням екс-очільника Черкаської ОДА Сергія Тулуба. У вересні минулого року всередині колективу відбувся конфлікт – тодішня головна редакторка сайту «Про все» Галина Березенко не поділила видання із речницею екс-очільника області Сергія Тулуба Анною Турською. Зрештою Березенко пішла з видання і стала головним редактором видання «Вчасно». А колишня прес-секретарка Тулуба Анна Турська створила приватне підприємство «Про все», якому нині і належить ресурс. Зараз у виданні працює 5 осіб.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«Я помітила на сайті політичну рекламу Василя Фурмана, лідера партії «Солідарність» в Черкаській області. Це стаття, в якій повністю розписана його політична програма. Також була стаття про партію ВО «Черкащини» без будь-яких позначок, що це політична реклама. І також мною помічено матеріал про міського голову Золотоноші Віталія Войцехівського, який знову балотується на посаду міського голови».

«ВЧАСНО»

Сайт «Вчасно» запрацював у жовтні 2014. Як зазначено на самому сайті, видання є дослідженням медіапроекту ГО «Академія стратегічних досліджень», яке здійснює аналітичні для українських та міжнародних організацій. Ми поцікавилися у одного із засновників академії Сергія Пасічника, який нині очолює департамент інформаційної політики Черкаської ОДА, який він має стосунок до видання.

Сергій Пасічник, начальник департаменту інформаційної політики Черкаської ОДА:

«На етапі створення цього медіаресурсу, ми з головним редактором обговорювали загальну концепцію сайту. І для організації діяльності «Академії стратегічних досліджень» було важливо мати якусь медіапідтримку. Наразі ж на сайті не більше п'яти минулорічних згадок про цей проект. «Вчасно» – це цілком самостійна інформагенція».

Ми спробували поспілкуватися з головною редакторкою сайту Галиною Березенко. Однак більш ніж за 3 тижні вона не знайшла часу, щоб поспілкуватися з нами і відповісти на наші стандартні 4 питання.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«На цьому сайті дуже багато замовних політичних матеріалів. Навіть на головній сторінці є реклама «Партії Вільних Демократів». Найбільше сайт зловживає рекламою партії «Блок Петра Порошенка «Cолідарність», а саме про Василя Фурмана. Новини про нього з'являються майже щодня».

«ДЗВІН»

Сайт «Дзвін» запрацював у лютому 2011-го року. Належить ГО «Дзвін Черкащини», якою керує письменник, екс-нардеп від «Батьківщини», а нині голова обласної організації партії «Відродження» Леонід Даценко. А керує сайтом головний редактор газети «Нова молодь Черкащини» Тетяна Воронцова.

Поспілкуватися і побувати на «Дзвоні» нам не вдалося.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«На цьому сайті є матеріали, які можна запідозрити в політичній рекламі перших посадових осіб області. Щодо замовних матеріалів, то це стосується інформації про партію ВО "Черкащани"».

«ІНФОМІСТ»

Видання «Інфоміст» створене у червні 2015 року. За нашими джерелами, «Інфоміст» належить брату голови Черкаської ОДА Юрія Ткаченка, бізнесмену Радиславу Ткаченку (співзасновникові ПП «Ринкові технології»). Нині у виданні працює 3 журналістів.

Ми також неодноразово зверталися до головної редакторки сайту Марії Гаврилян з проханням поспілкуватися й відповісти на наші питання. Однак вона не знайшла для нас часу.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«Здалося, що це найбільш політично нейтральне видання серед проаналізованих. На цьому сайті ми виявили аналітичну статтю про політичну ситуацію в Черкасах, у той час, як інші видання писали лише про конкретні партії. З 1 по 10 вересня конкретних матеріалів, які б рекламували політичних діячів, у цьому виданні не спостерігалося».

«ПРО ГОЛОВНЕ»

Видання «Про головне» запрацювало у травні 2011 року. Донедавна належало очільнику обласної організації партії «Батьківщина» Анатолію Бондаренку. Поспілкуватися з новими редакторами сайту нам вдалося. Однак ми проаналізували контент видання.

Наталія Патрікєєва, медіаекспертка:

«Матеріалів це видання щодня публікує небагато і більшість із них є піаром партії ВО «Батьківщина». Бо більшість новин – це думка голови обласної партійної організації ВО «Батьківщина» Анатолія Бондаренка. Нейтральні новини з'являються на сайті дуже рідко».

І наостанок поради для вас, як розпізнати замовні матеріали. Інститут масової інформації виділяє 5 ознак політичної «джинси».

5_ознак_джинси.jpg

 

Хочеш домогти? Стань другом!